/>
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
وصیت شهدا
وصیت شهدا
لینک دوستان
آمار و اطلاعات

بازدید امروز : 104
بازدید دیروز : 120
کل بازدید : 190742
تعداد کل یاد داشت ها : 150
آخرین بازدید : 103/2/10    ساعت : 7:48 ع
اوقات شرعی
درباره
افشین شجاع مقدم[21]

افشین شجاع مقدم

ویرایش
جستجو
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
امکانات دیگر
ابر برچسب ها
مباحث تربیتی ، قران ، تربیت اسلامی ، پیام نوروزی 1394 ، زندگی دنیوی و حیات طیبه ، دعا ، خودشناسی ، داستان ها و حکایات ، رذایل اخلاقی تکبر ، نماز ، بصیرت ، جوان و جوانی در سخنان امیر المومنین ، امام علی علیه السلام ، حضرت محمد (ص) ، خانواده ، فاطمه (س) ، گوهر ناب ، فاطمه زهرا (س) ، خطبه حضرت زهرا برای کسانی که حق شوهرش را غصب کردند!! ، خطبه حضرت زهرا در جمع زنان مهاجر و انصار ، خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) ، خلوت ، خودسازی ، حضرت مهدی (عج) ، حیدر کرار ، حکایت ، خانه های خدایی و شیطانی ، امامت ، امر به معروف و نهی از منکر ، اول دبستان ، براهین اثبات وجود خدا ، برهان فطرت ، برهان نظم ، جوانان و نماز ، حسادت ، تشیع ، تشییع و نماز خواندن ، تعلیم و تربیت ، تنهایی ، تهاجم فرهنگی ، توصیه های تربیتی ، جمهوری اسلامی ایران ، آرامش و زیبایی زندگی ، آرامش و زیبایى هاى زندگى ، آسیب هاى جوانى ، اسلام دین شادی و نشاط ، اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی ، اقسام تکبر ، القاب ، امام خمینی (ره) ، نهج البلاغه ، همسر ، هنر معاشرت ، یاد شهدا ، کتاب فارسی ، قران کریم ، گذشته ، گناه ، محاسبه نفس ، مدیریت زمان ، مشکلات ، موانع فهم قران ، موفق ، موفقیت ، نافرمانی ، نظام هستی و تفکر ، ریشه های تکبر ، داستان ها و حکایت ، دنیا ، دوست و دوست یابی ، راه هاى رسیدن به موفقیت ، رحمت و استغفار ، رذایل اخلاقی ، سالم ، شناخت اجمالی شیعه ، شهر و روستا ، شیو ه ها و عوامل جذب جوانان ، عاطفی ، علایم تکبر ، علل و عوامل اتلاف زمان و درمان آنها ، علم ، علی علیه السلام ، عوامل دورى و کناره‌گیرى از مطالعه ، عید نوروز ،

شادی و نشاط در اسلام

اسلام دین شادی و نشاط

چه دستورات فردی و چه دستورات اجتماعی اسلام همگی براساس رضایت، شادی، ‌نشاط و تحرک است. دقت در این احکام، جدا از عنصر رضایت که شادمانی همیشگی را تضمین می‌کند، نشان‌دهنده رفتارها و اعمال شادی بخش و نشاط‌آور است.
اعیاد اسلامی مانند عید فطر، عید قربان، عید غدیر، رفتارها و اندیشه‌های شادمانه زیستن را القاء می‌کنند. با صحه‌گذاشتن اسلام بر عید نوروز و تأیید و تکمیل آن، نیز تاکید بر رفتارها و لحظه‌های شادی کردن برای انسان‌ها است.
ادامه مطلب...




برچسب ها : اسلام دین شادی و نشاط  ,



      

تمرکز فکر

تمرکز فکر

برخی از حکما، نظیر «دکارت»، مهمترین توانایی انسان را «درست راه بردن عقل» می دانند[1] و منظورشان دقیقا این است که فرد بتواند آن گونه که «اراده می کند و خود می خواهد بیاندیشد».

چنان چه، شخصی بتواند موضوعی را برای اندیشیدن، انتخاب نموده و در قلمرو آن، تفکر کند و تا هر زمان که اراده کرده است، جریان فکر خود را تداوم بخشد، در حقیقت می توان او را فردی «متمرکز» نامید.

ادامه مطلب...




برچسب ها : تربیت اسلامی  ,



      

سلامت روح و روان

ارتقاء سلامت روان و موفقیت

دو اصل، زیر بنای راهنمای رسیدن به سلامت روان هستند. اگر بدانید که چگونه از این دو اصل استفاده بکنید به موفقیت می رسید.

اصل اول مربوط به ارزش گذاشتن بر خود می شود.
اصل دوم رسیدن به این باور است که می توانید خود را تغییر بدهید. فرآیند تغییر امری ناچاری است. مانند زمان، تغییر هم متوقف شدنی نیست.


برای ایجاد تغییر مفید سه شرط وجود دارد:

1. حال حاضر را درک کنید. از حقایق پنهان نشوید، اما حال را به روشنی ببینید.
2. تحت تأثیر گذشته ها فلج نشوید. گذشته را نمی توانید تغییر بدهید. اجازه ندهید که گذشته سد راهتان شود.
3. نامطمئنی آینده را بپذیرید. بخش قابل ملاحظه ای از آینده در اختیار ما نیست. باید نامطمئنی را بپذیریم و بیاموزیم که چگونه با اطمینان با آینده رو به رو گردیم.

ادامه مطلب...




برچسب ها : تربیت اسلامی  ,



      

خسته از زندگی

خسته شدن از زندگی

درباره علل و منشأ خستگی و ملال از زندگی، از مسائل و زمینه های متعددی باید نام ببریم که اهم آن ها به قرار زیر است:

1. حوادث زندگی: حوادث تلخ و پی آمد های ناگوار زندگی، خود می تواند از علل پیدایش ملالت ها باشد. بسیاری از افراد ملولند از آن بابت که همه زندگی شان با شکست همراه بوده است. به هر جا که پا گذاشته اند نکبت و بدبختی وجود داشته است. برای آن ها که ناتوانی و ضعفی دارند و ساخته و پرورده نیستند حوادث ناگوار تلخی می آفریند و زندگی را بر انسان تیره و طاقت فرسا می سازد آنچنان که آدمی قادر به کنترل خود نیست.
ادامه مطلب...




برچسب ها : تربیت اسلامی  ,



      

مدیریت زمان 

مدیریت زمان امام علی- علیه السلام- می فرماید: «فرصت چون ابر گذران است پس فرصت های نیک را غنیمت بشمارید.»[1]
زمان با ارزش ترین وجه زندگی و سرمایه ای است که خداوند متعال در اختیار انسان قرار داده است. بسیاری از امکانات ممکن است دوباره به دست آید، اما زمان همانند تیری که از کمان رها شود، هرگز باز نمی گردد. زمان را نه می توان حفظ کرد و نه دوباره تسخیر نمود.
قدر وقت ار نشناسد دل و کاری نکند بس خجالت که از ین حاصل اوقات بریم[2]
در حقیقت موفقیت و شکست هر کس بستگی به نحوه استفاده او از وقت دارد. همان طور که هر فردی برای زندگی خود برنامه ریزی می کند، برای زمان نیز باید برنامه ریزی نماید. همان طور که سود و زیان هر چیزی محاسبه می گردد، زمان هم باید با دقت محاسبه شود که صرف چه اقدامی شده است. نباید فقط به صرفه جویی های زمانی بزرگ فکر کرد، بلکه باید به زمان های کوچک نیز اندیشید.
علمای بزرگ اسلام اتلاف وقت را گناه دانسته و مرابطه را به عنوان شرط ضروری رسیدن به درجات عالی عرفانی و اخلاقی مطرح نموده اند.
انسان ها همواره افسوس زمان از دست رفته را می خورند، ولی برای زمان حال و آینده، برنامة مؤثری طرح نمی کنند. برای استفاده از زمان باقی مانده باید به گونه ای برنامه ریزی کرد که حتی یک لحظه هم تلف نشود. در غیر این صورت حاصل عمر پشیمانی خواهد بود.
حاصل عمر تلف کرده و ایام به لهو گذرانیده، به جز حیف و پشیمانی نیست
اغلب انسان ها از کمبود وقت شکوه دارند، در حالی که در واقع، کمبود وقت وجود ندارد، در هر روز 24 ساعت یعنی 1440 دقیقه زمان داریم، مشکل در نداشتن مهارت صحیح برای استفاده از آن است.

ادامه مطلب...




برچسب ها : مدیریت زمان  ,



      

life

آرامش و زیبایی های زندگی!

یکی از مهارت های مهم انسان، «مهارت درک زیبایی های زندگی» است. با داشتن چنین مهارتی، زندگی با تمام ابعاد آن زیبا و لحظه لحظه زیستن در آن لذت بخش می شود. افرادی که از درک زیبایی های زندگی بی بهره اند، زندگی در نظرشان تیره و تار و پوچ می نماید و نه تنها از لحظات زندگی خود لذتی نمی برند، بلکه زیستن در این دنیا را غیر قابل تحمل فرض می کنند. مهم درک صحیح از زندگی و رویداد های آن است؛ پس بیایید این مهارت با ارزش را با تمرین کردن راهکار های زیر در خود شکوفا سازیم:

ادامه مطلب...




برچسب ها : آرامش و زیبایی زندگی  ,



      

دوستی و دوست یابی

ضرورت و اهمیت دوست:

با توجه به این که انسان موجودی اجتماعی است و برای ارائه حیات خویش نیاز به ارتباطات در جامعه دارد. پس انسان در تمام دوران حیات نیازمند به رفاقت و دوستی با دیگران است. انسان ها نه تنها با هم انس می گیرند و با مصاحبت و هم نشینی وسایل شادمانی و شادی یکدیگر را فراهم می سازند، بلکه هر دوستی، به میزان ارتباط و هم نشینی، در روح و روان رفیق خودش نفوذ می کند و بر عقاید، اخلاق، گفتار، و کردار او اثر می گذارد.

بزرگان گفته اند «درباره هیچکس به نیکی یا بدی نمی توانیم قضاوت کنیم، مگر این که دوستانش را بشناسیم. آدمی با صفات همنشینان و دوستان صمیمی اش شناخته می شود. بر این اساس انتخاب دوست و هم نشین برای جوانان از حساس ترین مسائل دوران جوانی است.
ادامه مطلب...




برچسب ها : دوست و دوست یابی  ,



      
<      1   2   3   4   5   >>   >