/>
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
وصیت شهدا
وصیت شهدا
لینک دوستان
آمار و اطلاعات

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 13
کل بازدید : 190137
تعداد کل یاد داشت ها : 150
آخرین بازدید : 103/1/10    ساعت : 10:11 ص
اوقات شرعی
درباره
افشین شجاع مقدم[21]

افشین شجاع مقدم

ویرایش
جستجو
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
امکانات دیگر
ابر برچسب ها
مباحث تربیتی ، قران ، تربیت اسلامی ، پیام نوروزی 1394 ، زندگی دنیوی و حیات طیبه ، دعا ، خودشناسی ، داستان ها و حکایات ، رذایل اخلاقی تکبر ، نماز ، بصیرت ، جوان و جوانی در سخنان امیر المومنین ، امام علی علیه السلام ، حضرت محمد (ص) ، خانواده ، فاطمه (س) ، گوهر ناب ، فاطمه زهرا (س) ، خطبه حضرت زهرا برای کسانی که حق شوهرش را غصب کردند!! ، خطبه حضرت زهرا در جمع زنان مهاجر و انصار ، خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) ، خلوت ، خودسازی ، حضرت مهدی (عج) ، حیدر کرار ، حکایت ، خانه های خدایی و شیطانی ، امامت ، امر به معروف و نهی از منکر ، اول دبستان ، براهین اثبات وجود خدا ، برهان فطرت ، برهان نظم ، جوانان و نماز ، حسادت ، تشیع ، تشییع و نماز خواندن ، تعلیم و تربیت ، تنهایی ، تهاجم فرهنگی ، توصیه های تربیتی ، جمهوری اسلامی ایران ، آرامش و زیبایی زندگی ، آرامش و زیبایى هاى زندگى ، آسیب هاى جوانى ، اسلام دین شادی و نشاط ، اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی ، اقسام تکبر ، القاب ، امام خمینی (ره) ، نهج البلاغه ، همسر ، هنر معاشرت ، یاد شهدا ، کتاب فارسی ، قران کریم ، گذشته ، گناه ، محاسبه نفس ، مدیریت زمان ، مشکلات ، موانع فهم قران ، موفق ، موفقیت ، نافرمانی ، نظام هستی و تفکر ، ریشه های تکبر ، داستان ها و حکایت ، دنیا ، دوست و دوست یابی ، راه هاى رسیدن به موفقیت ، رحمت و استغفار ، رذایل اخلاقی ، سالم ، شناخت اجمالی شیعه ، شهر و روستا ، شیو ه ها و عوامل جذب جوانان ، عاطفی ، علایم تکبر ، علل و عوامل اتلاف زمان و درمان آنها ، علم ، علی علیه السلام ، عوامل دورى و کناره‌گیرى از مطالعه ، عید نوروز ،

اسلام محمدی و امریکایی

تفاوت‌های اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی

رهبر انقلاب اسلامی در پیام حج سال 1393 فرمودند: «موضوع مهم و دارای اولویت، نگاه هوشمندانه‌ای است که فعالان دلسوز جهان اسلام باید به تفاوت میان اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی داشته باشند و از خلط و اشتباه میان این دو، خود و دیگران را برحذر بدارند.» در این مطلب تفاوت‌های این دو براساس بیانات آیت الله خامنه‌ای آمده است.

ادامه مطلب...




برچسب ها : اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی  ,



      

حیات طیبه

ویژگی های حیات طیبه (قسمت دوم )


7- معاشرت با نیکان


در این سفر دراز روحانی، همراهی با نیکان و خوبان، قوت قلب است و بر نشاط رفتن می افزاید و خستگی ها را از جان می زداید، از غفلت ها جلوگیری می کند و اشتباهات را گوشزد می نماید . امام علی علیه السلام فرمودند:

«صحبة الولی اللبیب حیاة الروح (21) ;

همراهی با دوست خردمند، موجب حیات روح است .»

و نیز فرمودند: «معاشرة ذوی الفضائل حیاة القلوب (22) ;

معاشرت با صاحبان فضیلت، موجب حیات قلب ها است .»

ادامه مطلب...




برچسب ها : زندگی دنیوی و حیات طیبه  ,



      

حیات طیبه

ویژگی های حیات طیبه (قسمت 1)


1- زندگی عاقلانه و دین مدارانه


قال علی علیه السلام: «لا حیاة الا بالدین ولا موت الا بجحود الیقین (6) ;

زندگی، جز با دین نیست، و مرگ چیزی غیر از انکار یقین نیست .»

و «توحید» به عنوان رکن رکین تمام ادیان الهی، موجب حیات روحانی است .

امام علی علیه السلام فرمود: «التوحید حیاة النفس (7) ;

[ایمان به] توحید، موجب حیات روح است .»

همچنین امام علی علیه السلام فرمود:

«انی اذا استحکمت فی الرجل خصلة من خصال الخیر احتملته لها واغتفرت له فقد ما سواها ولا اغتفر له فقد عقل ولا عدم دین لان مفارقة الدین مفارقة الامن ولاتهنا حیاة مع مخافة وعدم العقل عدم الحیاة ولاتعاشر الاموات (8) ;

من، هرگاه صفتی از صفات نیک را در کسی مستحکم بیابم، او را بخاطر داشتن همان صفت، تحمل می کنم و از نبود سایر صفات نیک در او در می گذرم، اما از دو ویژگی فقدان عقل و نبود دین نمی گذرم، چرا که جدایی از دین، جدایی از امنیت است و هیچ زندگی همراه با ترس گوارا نیست، و نبود عقل نبود زندگی است و با مردگان، نتوان زیست .»

ادامه مطلب...




برچسب ها : زندگی دنیوی و حیات طیبه  ,



      

زندگی مادی

ارکان زندگی نباتی و حیوانی

در این دنیای پهناور و بی انتها موجودات بسیاری زندگی می کنند . گیاهان، حیوانات و انسان ها سه دسته موجوداتی هستند که ما به عنوان موجودات زنده از آن ها نام می بریم . اما به راستی علائم زندگی گیاهان چیست؟ زندگی حیوانات چطور؟ و انسان ها چگونه؟ به تعبیر دیگر، زندگی گیاهان دارای چه نشانه هایی است؟ زندگی حیوانات چه شاخصه هایی دارد؟ و زندگی انسانی مبتنی بر چیست؟

گیاهان، از آب، خاک، هوا و نور خورشید تغذیه می کنند، بر اثر تغذیه، رشد (تنیمه) می کنند و برای بقای نسلشان تولید مثل می نمایند .
ادامه مطلب...




برچسب ها : زندگی دنیوی و حیات طیبه  ,



      

بصیرت و امام خامنه ای

بصیرت در اصطلاح

شـنـاخـت روشـن و یـقـیـنـی از دیـن، تـکـلیـف، پـیـشـوا، حـجـّت خـدا، راه، دوسـت ودشـمـن، حـق و بـاطل، (بصیرت) نام دارد. (پیامهای عاشورا ‏- جواد محدثی)

شهید مطهری در تعریف روشن بینی یا همان بصیرت که تجلی آن در رفتار امام حسین علیه السلام بود می گوید : روشن‏ بینی یعنی چه؟ یعنی حسین (ع) در آن روز چیزهایی در خشت خام می‏دید که در آیینه هم نمی‏دیدند. ( مطهری، مرتضی، حماسه حسینی 2، ص‏84)


ادامه مطلب...




برچسب ها : بصیرت  ,



      

بصیرت و امام خامنه ای

 

بصیرت چیست و چگونه حاصل می‏شود؟
      

معنای بصیرت
بصیرت به معنى دانایى، بینایى، بینایى دل، هوشیارى، زیرکى و یقین است.(1)

نزد اهل معنا، نیرویى نهانى و قوّهاى قلبى است که در شناخت حقایق تا عمق وجود و باطن ذات آن رسوخ مى کند.

برخى از اهل معرفت مى‏گویند: «بصیرت قوّه قلبى یا نیرویى باطنى است که به نور قدس روشن گردیده و از پرتو آن، صاحب بصیرت، حقایق و بواطن اشیا را در مى‏یابد. بصیرت به مثابه بَصَر (چشم) است براى نفس».(3)

میان بَصَر که تأمین کننده نور ظاهرى، و بصیرت که آورنده نور باطنى است، تفاوت بسیار است؛ مانند:

ادامه مطلب...




برچسب ها : بصیرت  ,



      

امام علی

جوان و جوانی در گفتار و رفتار امام علی(ع)
       

اشاره

در این نوشته، با بهره‌گیری از کتاب بررسی مسائل تربیتی جوانان در روایات، ابتدا احادیث آن حضرت را می‌آوریم. سپس محورهایی از این سخنان گهربار به دست می‌دهیم تا برنامه‌سازان محترم را در راه برنامه‌سازی برای جوانان یاری رساند.

جوانی‌ات را پیش از پیری و تندرستی‌ات را پیش از بیماری دریاب.[1]

محورها:

1. ضرورت بهره‌گیری از فرصت‌ها، به‌ویژه فرصت جوانی و سلامت؛

2. ترغیب جوانان به غنیمت شمردن دوران جوانى؛

3. ضرورت آگاه ساختن جوانان از ارزش جوانى.[2]

ادامه مطلب...




برچسب ها : جوان و جوانی در سخنان امیر المومنین  ,



      
   1   2   3   4   5   >>   >