/>
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
وصیت شهدا
وصیت شهدا
لینک دوستان
آمار و اطلاعات

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 13
کل بازدید : 190833
تعداد کل یاد داشت ها : 150
آخرین بازدید : 103/2/15    ساعت : 5:44 ص
اوقات شرعی
درباره
افشین شجاع مقدم[21]

افشین شجاع مقدم

ویرایش
جستجو
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
امکانات دیگر
ابر برچسب ها
مباحث تربیتی ، قران ، تربیت اسلامی ، پیام نوروزی 1394 ، زندگی دنیوی و حیات طیبه ، دعا ، خودشناسی ، داستان ها و حکایات ، رذایل اخلاقی تکبر ، نماز ، بصیرت ، جوان و جوانی در سخنان امیر المومنین ، امام علی علیه السلام ، حضرت محمد (ص) ، خانواده ، فاطمه (س) ، گوهر ناب ، فاطمه زهرا (س) ، خطبه حضرت زهرا برای کسانی که حق شوهرش را غصب کردند!! ، خطبه حضرت زهرا در جمع زنان مهاجر و انصار ، خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) ، خلوت ، خودسازی ، حضرت مهدی (عج) ، حیدر کرار ، حکایت ، خانه های خدایی و شیطانی ، امامت ، امر به معروف و نهی از منکر ، اول دبستان ، براهین اثبات وجود خدا ، برهان فطرت ، برهان نظم ، جوانان و نماز ، حسادت ، تشیع ، تشییع و نماز خواندن ، تعلیم و تربیت ، تنهایی ، تهاجم فرهنگی ، توصیه های تربیتی ، جمهوری اسلامی ایران ، آرامش و زیبایی زندگی ، آرامش و زیبایى هاى زندگى ، آسیب هاى جوانى ، اسلام دین شادی و نشاط ، اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی ، اقسام تکبر ، القاب ، امام خمینی (ره) ، نهج البلاغه ، همسر ، هنر معاشرت ، یاد شهدا ، کتاب فارسی ، قران کریم ، گذشته ، گناه ، محاسبه نفس ، مدیریت زمان ، مشکلات ، موانع فهم قران ، موفق ، موفقیت ، نافرمانی ، نظام هستی و تفکر ، ریشه های تکبر ، داستان ها و حکایت ، دنیا ، دوست و دوست یابی ، راه هاى رسیدن به موفقیت ، رحمت و استغفار ، رذایل اخلاقی ، سالم ، شناخت اجمالی شیعه ، شهر و روستا ، شیو ه ها و عوامل جذب جوانان ، عاطفی ، علایم تکبر ، علل و عوامل اتلاف زمان و درمان آنها ، علم ، علی علیه السلام ، عوامل دورى و کناره‌گیرى از مطالعه ، عید نوروز ،

نظام هستی

برهان نظم

ارکان این برهان را سه مطلب تشکیل می دهد:.

1. در جهان هستی تا آن جا که عقل و دانش بشر از روی پدیده ها و اسرار آنها پرده برداشته، به جز نظم و دقت چیزی نیافته است و تمام دانشمندان جهان و مکتشفان بزرگ در بررسی های خود اعتراف می کنند

که در سراسر جهان جز محاسبه و اندازه گیری و جز نظام و تشکیلات حیرت انگیز، چیزی ندیده اند.

حتی تمام کوشش های بشر در مراکز علمی و آزمایشگاه ها و رصدخانه ها برای این است که نظام هایی را که براین جهان حکومت می کند کشف کنند و هدف بازگو کنندگان رازهای طبیعت، چیزی نیست،

جز پرده برداری از اسرار طبیعت و قوانین پیچیده و نظام هایی که بر آن حکومت می کند، و همه علوم طبیعی با رشته های گوناگون خود مبیّن و روشنگر نظم شگرف جهان هستی است.

2. هر پدیده ای (چیزی که قبلاً دارای هستی و وجود نبوده و بعداً موجود شده است) برای خود علتی دارد و قانون علیت و معلولیت، یک قانون عمومی و همگانی است.

3. پدیده ای که در آن نظم و تدبیر و سنجش و اندازه گیری به کار رود، نمی تواند دستاورد تصادف باشد، بلکه معلول علتی است که آن را از روی اندیشه و محاسبه و دقت به وجود آورده است.


ادامه مطلب...




      


 بسم الله الرحمن الرحیم

زندگینامه شهید محمد هادی استوار : شهید محمد هادی استوار فرزند حیدر در پانزدهم مرداد ماه 1349 در میانشهر(روستای میانده سابق) یکی از توابع شهرستان فسا دیده به جهان گشود .

او در خانواده ای مستضعف اما با ایمان و مذهبی پرروش یافت . پدرش از راه کارگری مخارج و هزینه خانواده خود را تأمین می کرد .

در شش سالگی به دبستان راه یافت و توانست با موفقیت این دوره ی پنج ساله ابتدایی را به پایان رساند .
او در کنار تحصیل نیز به کارکردن مشغول می شد و به پدرش کمک می کرد به دلیل اینکه در روستایشان مدرسه راهنمایی نبود به فسا رفت و در آن جا ادامه تحصیل داد و دوره ی راهنمایی را به اتمام رساند .

ادامه مطلب...




      

شهید محسن الله دادی*شهید محمد هادی استوار*شهیداحسان تهمتنی

شهیدان: محسن الله دادی*محمد هادی استوار* احسان تهمتنی

ای شهیدان ، عشق مدیون شماست

هرچه ما داریم از خون شماست


ای شقایق ها و ای آلاله ها

دیدگانم دشت مفتون شماست






      

اسلام ستیزی

شیوه های دشمنان در ستیز با دین باوران

 دشمنان ستیزه جو با چهره ای ناپیدا و با به کار گیری شگردها و ابزارهای مختلف، به انجام برخوردهای شکننده ی روحی و ایجاد تنش های روانی در صفوف مسلمین می پردازند،
از جمله شگردهایی که قرآن کریم در این باب افشاء و خنثی نموده، عبارتند از:

1- تضعیف ایمان

«ودّ کثیر من اهل الکتاب لو یردّونکم من بعد ایمانکم کفارا حسدا...» (1)

«و کفار از سر حسد و تمایل های روحی، آرزو می کنند که شما را از ایمان به سوی کفر منحرف کنند.»

به رنج و مشقت کشاندن مسلمانان و تبلیغات سوء علیه آن ها

«... ودّوا ما عنتّم قد بدت البغضاء من افواههم...» (2)

«دشمنان می خواهند که شما همواره در رنج و سختی باشید و علاوه بر فساد در کارهای شما با تبلیغات سوء، شما را به مشقت می اندازند...»

 2- مسخره کردن مؤمنان

«زین للذین کفروا الحیاة الدّنیا و یسخرون من الّذین آمنوا»(3)

«کافران با بهره گیری از امکانات مادی به افسوس سازی و تمسخر اهل ایمان می پرداختند.»

ادامه مطلب...




      

 

اگر فرعون ، خدا را صدا مى زد به فریادش مى رسید

ابراهیم بن محمد همدانى مى گوید: از حضرت رضا علیه السلام پرسیدم که به چه علّت خداوند فرعون را غرق کرد و آن را هلاک نمود با این که فرعون به خداوند ایمان آورد؟

حضرت فرمود: فرعون وقتى ایمان آورد که دیگر فایده اى نداشت و کار از کار گذشته بود، و بعلاوه فرعون بعد از آن که دید غرق مى شود متوسل به حضرت موسى شد و آن جناب به فریاد او نرسید.

و وقتى که حضرت موسى علیه السلام به مقام مناجات رفت به او خطاب شد که :

اى موسى ! به فریاد فرعون نرسیدى به جهت آن که تو او را نیافریده بودى ، و به عزّت خودم سوگند اگر به من پناه آورده بود به فریاد او مى رسیدم .

منبع: علل الشرایع : ج 1، ص 59 .






      

 

اگر تسلیم خواسته خدا نشوى به خواسته خودنرسى

قال أ میرالمؤ منین علیه السلام :

أ وحى الله تعالى إ لى داود:

(یا داود ترید و أ رید و لا یکون إ لا ما أ رید فإ ن أ سلمت لما أ رید أ عطیتک ما ترید و إ ن لم تسلم لما أ رید أ تعبتک فیما ترید ثم لا یکون إ لا ما أ رید).

حضرت امیرمؤ منان على علیه السلام فرمود:

خداوند به حضرت داود علیه السلام وحى فرستاد که :‏اى داود! تو چیزى طلب مى کنى و من هم و آنچه خواسته من است ، مى شود.

پس اگر تسلیم خواسته من شوى آنچه را که تو طلبیده اى ، به تو ارزانى خواهم کرد.

و اگر تسلیم خواسته من نشوى تو را در رسیدن به آنچه که خواسته اى به رنج و تعب مى اندازم و سپس آن مى شود که من خواسته ام .

منبع: بحارالا نوار: ج 5، ص 104.







      

 شرمگین

هرگاه شرمگین گردد من او را بیامرزم

عَنْ أَبِى عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ:

َا دَاوُدُ إِنَّ عَبْدِیَ الْمُؤْمِنَ إِذَا أَذْنَبَ ذَنْباً ثُمَّ رَجَعَ وَ تَابَ مِنْ ذَلِکَ الذَّنْبِ وَ اسْتَحْیَا مِنِّی عِنْدَ ذِکْرِهِ غَفَرْتُ لَهُ وَ أَنْسَیْتُهُ الْحَفَظَةَ وَ أَبْدَلْتُهُ الْحَسَنَةَ وَ لَا أُبَالِی وَ أَنَا أَرْحَمُ الرَّاحِمِینَ).

خداوند به داود علیه السلام وحى فرستاد که :

اى داود! هرگاه ، از بنده مؤ من من گناهى سرزند و سپس از آن توبه نماید، و چون به یادش آید از من شرمگین گردد، من او را بیامرزم .

و آن گناه را از خاطر فرشتگان محو مى نمایم . و به نیکى و ثواب بدل مى کنم ، و پروایى ندارم ، و من مهربانترین مهربانانم .

منبع: وسائل الشیعة : ج 16، ص 74 .






      
<      1   2   3   4      >