بسم الله الرحمن الرحیم

زندگینامه شهید محمد هادی استوار : شهید محمد هادی استوار فرزند حیدر در پانزدهم مرداد ماه 1349 در میانشهر(روستای میانده سابق) یکی از توابع شهرستان فسا دیده به جهان گشود .

او در خانواده ای مستضعف اما با ایمان و مذهبی پرروش یافت . پدرش از راه کارگری مخارج و هزینه خانواده خود را تأمین می کرد .

در شش سالگی به دبستان راه یافت و توانست با موفقیت این دوره ی پنج ساله ابتدایی را به پایان رساند .
او در کنار تحصیل نیز به کارکردن مشغول می شد و به پدرش کمک می کرد به دلیل اینکه در روستایشان مدرسه راهنمایی نبود به فسا رفت و در آن جا ادامه تحصیل داد و دوره ی راهنمایی را به اتمام رساند .


در زمان اوج گیری انقلاب در مراسم ها و جلسات مذهبی همواره شرکت می نمود پس  از پیروزی انقلاب در پایگاه بسیج روستایشان ثبت نام نمود و عضو فعال بسیج شد پس از مدتی که از شروع جنگ تحمیلی می گذشت با این که سن کمی داشت از طریق بسیج راهی جبهه نبرد حق علیه باطل شد و به دفاع از میهن پرداخت .

او در جبهه صادقانه جنگید و به دلیل علاقه زیادی که به نبرد در راه حق داشت حدود 4 سال را در جبهه به سر برد . در گردان فجر شروع به فعالیت نمود و در اکثر عملیاتها نیز حضور داشت . حدود چهار بار مجروح شد اما این مجروحیت ها باعث نشد که نسبت به جبهه دلسرد شود بلکه هر بار با شوق بیشتری روانه جبهه می شد .

سرانجام در بیست و سوم خرداد ماه 1367 در عملیات بیت المقدس 7 در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به بدن به درجه رفیع شهادت رسید . اما پیکر پاک و مطهرش در همان جا باقی ماند .

سال ها از شهادتش می گذشت که پیکرش مورد تفحص قرار گرفت و جسدش را به خانواده اش باز گرداندند و پیکرش در سیزدهم تیرماه 1376 طی مراسم باشکوهی در گلزار شهدای میانشهر به خاک سپرده شد .

روحش شاد و یادش گرامی باد .