/>
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
وصیت شهدا
وصیت شهدا
لینک دوستان
آمار و اطلاعات

بازدید امروز : 117
بازدید دیروز : 33
کل بازدید : 190635
تعداد کل یاد داشت ها : 150
آخرین بازدید : 103/2/9    ساعت : 11:43 ع
اوقات شرعی
درباره
افشین شجاع مقدم[21]

افشین شجاع مقدم

ویرایش
جستجو
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
امکانات دیگر
ابر برچسب ها
مباحث تربیتی ، قران ، تربیت اسلامی ، پیام نوروزی 1394 ، زندگی دنیوی و حیات طیبه ، دعا ، خودشناسی ، داستان ها و حکایات ، رذایل اخلاقی تکبر ، نماز ، بصیرت ، جوان و جوانی در سخنان امیر المومنین ، امام علی علیه السلام ، حضرت محمد (ص) ، خانواده ، فاطمه (س) ، گوهر ناب ، فاطمه زهرا (س) ، خطبه حضرت زهرا برای کسانی که حق شوهرش را غصب کردند!! ، خطبه حضرت زهرا در جمع زنان مهاجر و انصار ، خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) ، خلوت ، خودسازی ، حضرت مهدی (عج) ، حیدر کرار ، حکایت ، خانه های خدایی و شیطانی ، امامت ، امر به معروف و نهی از منکر ، اول دبستان ، براهین اثبات وجود خدا ، برهان فطرت ، برهان نظم ، جوانان و نماز ، حسادت ، تشیع ، تشییع و نماز خواندن ، تعلیم و تربیت ، تنهایی ، تهاجم فرهنگی ، توصیه های تربیتی ، جمهوری اسلامی ایران ، آرامش و زیبایی زندگی ، آرامش و زیبایى هاى زندگى ، آسیب هاى جوانى ، اسلام دین شادی و نشاط ، اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی ، اقسام تکبر ، القاب ، امام خمینی (ره) ، نهج البلاغه ، همسر ، هنر معاشرت ، یاد شهدا ، کتاب فارسی ، قران کریم ، گذشته ، گناه ، محاسبه نفس ، مدیریت زمان ، مشکلات ، موانع فهم قران ، موفق ، موفقیت ، نافرمانی ، نظام هستی و تفکر ، ریشه های تکبر ، داستان ها و حکایت ، دنیا ، دوست و دوست یابی ، راه هاى رسیدن به موفقیت ، رحمت و استغفار ، رذایل اخلاقی ، سالم ، شناخت اجمالی شیعه ، شهر و روستا ، شیو ه ها و عوامل جذب جوانان ، عاطفی ، علایم تکبر ، علل و عوامل اتلاف زمان و درمان آنها ، علم ، علی علیه السلام ، عوامل دورى و کناره‌گیرى از مطالعه ، عید نوروز ،

روزی حلال

فضیلت کسب حلال: در ستایش حضرت حق

سپاس خدای را که انسان را از گِل چسبنده و بدبو آفرید، سپس آن را در بهترین نظام و کامل ترین اعتدال شکل داد. آنگاه در آغاز تولدش او را به وسیله شیری گوارا که از میان سرگین و خون همانند آبی زلال تصفیه کرده بود، غذایش داد و بعد او را با دادن روزی های پاکیزه در برابر عوامل ضعف و نابودی حفاظت کرد.
سپس شهوت و میل تجاوزگر او را از سطوت و غلبه باز داشت و با واجب ساختن کسب روزی حلال، آن را مغلوب گردانید و با سرکوب کردن شهوت، سپاه شیطان را که کمر بر گمراه ساختن او بسته بودند، پراکنده ساخت. شیطانی که همچون خون در سراسر پیکر آدمیزاد در جریان است.

ادامه مطلب...




برچسب ها : تربیت اسلامی  ,



      

نگاه اسلام به طبیعت

حدیث طبیعت

نگاهی گذرا به آیات قرآن و زندگی معصومان (علیهم السلام) ، برای ما روشن می سازد که عدالت در رفتار، از مهم ترین فضائل اخلاقی است؛ امّا عدالت، نه فقط در میان انسان ها معنا پیدا می کند، بلکه چگونگی رفتار با نعمت های الهی و موجودات جهان که هر لحظه همراه ما نفس می کشند و شاید گاهی در تصدیق و تکریمِ خداوند از ما هم پیش تر باشند، مورد نظر خوبان است. این خلاف عدالت است که امروز چون به ماشین دست یافته ایم و یا غذاهای صنعتی داریم، با حیوانات و گیاهان و حتّی جمادات، آن چنان رفتار کنیم که گویی اینها کاملاً بی ارزش اند؛ امّا حتّی اگر بی ارزش هم باشند، رفتارهای ناپسند، خلاف شأن یک انسان با شرایط انسانی است.
ادامه مطلب...




برچسب ها : تربیت اسلامی  ,



      

وضو

وضو گرفتن قبل از خوابیدن

اگر انسان بخواهد با پروردگار رابطه پیدا بکند دو راه وجود دارد، یک راه برای اولیا خداست یک راه هم برای نوع ماست.

اما راهی که برای همه ماست:

از رسول خدا(صلی الله علیه و آ له) سؤال شد: یا رسول الله راه رسیدن به خدا چیست؟
حضرت فرمودند: فاصله گرفتن از نفس و امیال نفسانی.
ادامه مطلب...




برچسب ها : تربیت اسلامی  ,



      

سوره توحید

سوره‌ای برای مردم آخرالزمان

امام سجّاد(ع) در پاسخ پرسشی درباره توحید فرمود: "خداوند عزّوجلّ می‌دانست در آخرالزّمان مردمانی ژرف‌اندیش خواهند آمد، پس سوره اخلاص و 6 آیه اوّل سوره حدید را نازل فرمود، هرکس ورای آن را طلب کند، هلاک شود.

 در شأن نزول سوره توحید از امام صادق(ع) چنین نقل شده: "یهود از رسول الله(ص) تقاضا کردند خداوند را برای آنها توصیف کند، پیغمبر(ص) 3 روز سکوت کرد و پاسخی نگفت، تا این سوره نازل شد و پاسخ آنها را بیان کرد."

در حدیثی از پیغمبر اکرم(ص) می‏خوانیم که فرمود: "آیا کسی از شما عاجز است از اینکه یک سوم قرآن را در یک شب بخواند؟!" یکی از حاضران عرض کرد: ای رسول خدا! چه کسی توانایی بر این کار دارد؟! پیغمبر(ص) فرمود: "سوره قل هو الله را بخوانید."

ادامه مطلب...




برچسب ها : قران  ,



      

قران مجید

خبرسازترین چهره‌های تاریخ در قرآن کریم

قرآن کریم این کتاب انسان‌ساز و نسخه موفقیت برای تمامی نسل‌ها برای اینکه انسان‌ها در راه رسیدن به موفقیت راهنمای خوبی داشته باشند شخصیت‌های مثبت و منفی زیادی را معرفی می‌کند که به عنوان چهره انتخاب شده‌اند .

هر ساله در کشورهای مختلف افرادی به خاطر فعالیت‌های خود به عنوان چهره سال برگزیده می‌شوند که در این میان بعضی به سبب کارهای مثبتی که در طول یک سال انجام داده‌اند به عنوان چهره سال انتخاب می‌شوند و بعضی دیگر نیز به علت فعالیت‌های منفی و مذموم خود به عنوان چهره برگزیده می‌شوند.

ادامه مطلب...




برچسب ها : قران  ,



      

 no comment

فردای بهتر

جهت مشاهده عکس در سایز واقعی روی ان کلیک فرماید..






      

دعا

ترفندی خاص جهت استجابت سریع دعا

یکی از فواید مهم و اساسی توبه، تأثیر برجسته در استجابت دعا است. پس از تحقّق توبه، به‌ سبب طهارت روحی‌ که نصیب تائب شده است، به خدای خویش نزدیک می‌گردد و می‌تواند خود را در مجاورت خداوند رحمان، حس نماید.

خداوند هیچ گاه از بندگان خود دور نمی‌شود و همواره از رگ گردن به آدمیان نزدیک‌تر است:

«َنحْنُ أَقْرَبُ إِلَیهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرید»[1]


ولی این گناهان و اعمال زشت آنهاست که بین آنان و خداوند فاصله می‌اندازد و حجابی ایجاد می‌کند که مانع استجابت دعا و بهره‌مندی از فیوضات ربّانی می‌شود.

ادامه مطلب...




برچسب ها : دعا  ,



      
   1   2   3      >